Od jakiegoś czasu coraz częściej, głośniej i odważniej podnoszone są kwestie ekologi. Troska o planetę wpływa na wszystkie branże oraz wszystkich uczestników rynku: tak producentów jak konsumentów. Nic nie wskazuje na to by była to chwilowa moda, a wręcz przeciwnie. Wszysto wskazuje na to, że to dopiero początek rewolucji, a co za tym idzie warto zgłębic temat by wyprzedzić konkurencję.
Jedną z najczęściej podnoszonych kwestii jest dążenie do ograniczenia ilości jednorazowych opakowań. Tredn ten widoczny jest w każdej branży od FMCG przez agro aż po motoryzację. Jednym z jego przejawów są kanistry plastikowe 5l które to coraz częściej spotkać można nie w hurotwniach, a w gospodarstwach domowych.
Co możemy dziś kupić w tego typu opakowaniu? Wszystko, co wystepuje w postaci płynnej. I to dosłownie. Nawet jeśli tylko pobieżnie rozejrzymy się po dowolnym markecie zauważymy kanistry plastkowe 5l z wodą destylowaną, mydłem, ale też i octem. Nie wynika to wyłącznie z faktu, że cena dużego opakowania jest niższa czy też tego, że niedawne wydarzenia przekonały konsumentów do zasadności posiadania zapasów. Zdaniem klientów indywidualnych 5 litrów to pojemnośc optymalna dla przeciętnego gospodarstwa domowego: ani za duża, ani za mała. Co ciekawe ważniejsze jest dla nich, by ciecz umieszczona była w kanistrze, nie butelce, gdyż w przeciwieństwie do butelek kanistry plastikowe 5l są poręczne i zajmują niewiele miejsca. Nie jest też tajemnicą, że większość z nich dosteje drugie życie.
Wzrost popularności tego typu opakowania stworzył szereg nowych możliwości do promowania marki, przede wszystkim przez zwiększenie widoczności towaru na półce. Trend ten nie pozostał też obojętny dla branży transportowej. Pamiętajmy,że kanistry plastikowe 5l często niezwykle znacząco różnią się między sobą wagą oraz wymiarami, a to wpływa na kwestie transportu oraz magazynowania. Stąd też wybór tego rodzaju opakowania powinien byc dobrze przemyślany, szczególnie, że producenci opakowań oferują kanistry plastikowe 5l w wymiarze i wadze adekwatnej do potrzeb producenta.